onsdag 11. januar 2012

STIKK UT 2011 DEL 1 !!!!

Hei :) Så koselig det er at det er mange som er innom bloggen min igjen og legger igjen en hilsen og kommentar.. eller bare leser den. Setter stor pris på dere alle. Like etter at jeg hadde lagt inn den forrige bloggen og fått skrevet noen kommentarer hos dere som er innom meg,så forsvant internett tillgangen her og modemet til datan ble øddelagt, så da ble jeg uten forbindelse.. først i går kveld igjen fikk jeg nytt modem sendt i fra Telenor og fikk kobla meg opp på nett igjen. Ble ikke ferdig med å kommentere inne hos alle.. men jeg skal ta meg en runde innom dere igjen i løpet av morgendagen. Er jo så koselig å lese alle bloggene som jeg følger. Nå håper jeg at jeg er kvitt data problemer på ei stund.. men slik som det lyner og tordner her fortiden så er det jammen meg ikke godt å si..

Så til overskriften.. og her må jeg bare tillstå noe.. hadde tenkt å legge inn bilder og skrive fra alle turene jeg var på etterhvert.. men ble det slik, nei..hehe.. satt å så på bildene jeg har tatt fra fjorårets turer her forleden og for et rot.. jaja.. får trøste meg med det at jeg har i alle fal bilder.. kansje tar jeg lærdom til årets Stikk ut turer begynner og skriver navn og ordner opp med bildene med en gang.. e lett at man bare legger inn og ikke tenker på å skrive under eller legge i mapper.. men en del av bildene er nå lagt inn på mapper og med navn.. men ikke alle.

En annen ting jeg også må si.. det var at jeg hadde nå ikke tenkt å gå så mange turer da, hadde tenkt å gå de turene som var her i Eide Kommune og kansje nærliggende kommune.. men hehe av 100 forskjellige turer gikk jeg 90.. så det ble en del mere en jeg hadde tenkt. Resultatet når Stikk ut var ferdig i fjor i Oktober måned var at jeg i fra 10 mai og te slutten av September hadde 276 turer og 90 forskjellige turer.

Mange fine opplevesler, men også mye leting i de forskjellige kommunene for å finne postene. For dette er et opplegg som er spredd over mange kommuner og jeg har vært i mange kommuner som jeg ikke er kjent i... noen plasser var de flinke til å merke mens i andre kommuner nærmest fraværende.. og når da beskrivelser mangler på nettet så blir det ganske trasig.. men så skal de nå også sies at enkelte kommuner hadde gode beskrivelser som gjorde at man fant frem. Får håpe at enkelte kommuner skjerper seg litt på dette til neste år.

Neste uke skal det være krusutdeling for de som har gått turene som må til.. Har jo også slikt krus fra i fjor. Men da hadde jeg atskillig mindre turer.

Mannen min har også vært med på noen av disse turene og enkelte turer har jeg også gått sammen med ei venninne.

I dette innlegget velger jeg å vise bilder i fra BJERGJE som ligger 236 moh og er en liten topp som ligger like ved her jeg bor. Dit hadde jeg mange turer i fjor. Nærmere bestemt 60 stykker fra juni til slutten av august. Tar en 25 min til 30 min å gå opp der og er en fin trim tur.. gjennom flott skog og litt bratt terreng. Når en kommer opp får en flott utsikt utover til Atlanterhavsveien og over til Averøya.

Photobucket

Dette bildet er fra posten der oppe.

Her ser man utsikten mot Averøya og Kvernesfjorden.

Her i fra veien opp. Den går igjennom skog og litt bratt terreng. Nesten som en eventyrskog. Kjempefint å gå der.

Det var litt om Stikk ut.. fortsettelse følger.

Klem fra Evelyn

1. Oi så flink du har vært da:)...Så flink blir jeg aldri tror jeg...;)

Dritt med datatrøbbel altså, men får håpe du har stabilt nett nå da, men jeg stoler ikke på telenor!! Men krysser fingrene for deg;)

Klemmer Ea

2. Datatrøbbel er noe herk! Hos oss ble skjermen svart en gang i vår.Heldigvis dekket garantien reparasjonene, men noen fotografier forsvant, og det var ergerlig.(Husk backup!)Stikk ut, ja.. minner meg om noen turer sist sommer. Der vi gikk på kyststiene, var det flere slike postkasser med bøker til å skrive seg inn i, og det gjorde vi. Men det ble ikke nok turer til å få krus!Ti det var oppholdet i området for kort. Men vi kommer igjen. Kanskje treffer vi bloggvenner på tur nese gang? Imponerende antall du kunne fortelle om! Flott!

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg, de e kjempe koselig. Klem :)