onsdag 11. januar 2012

STIKK UT 2011 DEL 2

Her kommer flere bilder fra turer vi var på i fjor.. sitter å ser på disse bildene jeg har tatt fra fjorårets sesong og lengter til vår og sommer igjen jeg da.. blir en del bilder i de neste innleggene.. og mange innlegg om dette temaet.. kommer heller ikke til å ha med bilder av alle turene men noen blir det.

Photobucket

På disse bildene er jeg på Visnesfjellet, det ligger også like ved her jeg bor.. kan se opp på det når jeg ser ut av vinduet. De ligger 530 moh.. og er en fin tur med flott utsikt både over Averøya og utover til Atlanterhavsveien. Viss en kjører opp i kalkbruddet så tar det ca 25 til 30 minutter å gå opp.. går en om Bjergje eller velger å gå opp hele bruddet tar det litt lengre tid. Jeg gikk mye fra Bjergje og opp på Visnesfjellet jeg da.. en fin rundtur og ikke minst det ga meg to stikk ut poster på en gang. På det nederste bildet her ser vi også over til Melen som er et annet fjell som ligger her i Eide kommune som også er en Stikk ut post.

Photobucket

Det siste bildet fra Visnesfjellet er i fra Kalkbruddet som ligger her.

Photobucket

På de to neste bildene så er jeg og ei venninne oppe i Hældalen, det ligger 230 moh og ligger også her i kommunen. Dit tar det også vell en halv time å gå opp, må kjøre et lite stykke med bil først. Er ganske bratt stigning før en kommer til to elver som en må krysse.. og slik som det var nå i fjor sommer med alt regnet så var det et kunstykke i seg selv.. var greit med litt balanse da... E kjempe fint der oppe når en først kommer opp.

Photobucket

Photobucket

På det siste bildet jeg tar med i dette blogg innlegget er vi på Tverråsen 510 moh. Her er det flott utsikt over Eide sentrum og nærliggende bygder. En kjempe fin tur.

Photobucket

Som sagt mye bilder og mimring fra turer som jeg hadde i fjor.. men slik blir det i noen blogginnlegg nå ...

Klem fra Evelyn

1 kommentar:

  1. Flotte bilder av flott natur! Leste også "Stikk Ut del 1" og jeg må si at du er beundringsverdig sprek ;.)

    Ønsker deg fortsatt en fin dag!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg, de e kjempe koselig. Klem :)