tirsdag 22. februar 2011

TUR PÅ LYNGSTAFJELLET I KJEMPE FINT VINTERVÆR .

Hei igjen alle som er innom bloggen min.. ja da er nok en dag snart over, i dag tirsdag har jeg hatt fri fra jobb, været har vært helt fantastisk i dag, kaldt men sol i fra skyfrihimmel. Hadde planlagt en tur på LYNGSTADFJELLET i dag jeg og da jeg fikk ei melding fra ei turvenninne, Elin så ble det en fin og koselig tur. Koseligere å gå sammen med noen. Var på forhånd veldig spent på hvordan det var å gå opp der, for det er litt snø akkurat her hvor jeg bor. Men det gikk utrolig bra, var oppgått sti hele veien og det har tydelig vært en del folk som har gått der den siste tiden, da det var hardt og kompakt på veien opp dit. Dermed så gikk det også bra å gå opp uten å søkk nedi snøen. Gikk opp en litt annen vei en det jeg bruker til vanlig, men denne veien jeg gikk opp nå var helt grei.

Blir mye bilder på dette blogginllegget, men jeg hadde så mange bilder at jeg hadde problemer med å velge. Men endte opp til slutt med å vise dere disse bildene fra den flotte turen vi hadde i dag:)

Jeg med havet bak

Jeg med Atlanterhavsveien og havet bak meg. Og Elin når vi var kommet opp til boka der vi skriver navnet vårt.

Elin

Veien opp

Dette er fra veien opp.. som dere ser flott sti som var opptråkket. Bildet under så ser vi Averøya og litt til fra veien oppover.

Veien opp og Averøya

SLik ser det ut der oppe

Her ser dere litt av hvordan det ser ut der oppe, sol og fin snø. Bildet under viser det flotte været som var i dag. Herlig :)

Fint vær

Melen

Dette bildet viser fjellet Melen i vinterskrud, he bildet av dette fjellet før på bloggen min men da uten snø. Har gått på denne toppen. Bildet under viser Stemshesten og der har jeg også vært.

Stemshesten

Elin med atl.veien bak

Dette bildet viser min turvenninne Elin med Atlanterhavsveien i bakgrunn og bildet under viser Atlanterhavsveien.

Atlanterhavsveien

Visnesfjellet

Dette bildet vise Visnesfjellet og bruddet, dette er også et fjell jeg har bilde av fra før på bloggen min men da uten snø.. har vært mange ganger på dette fjellet. Bildet under viser Elin på vei ned igjen etter en flott tur der oppe.

Elin på vei ned

Til slutt et bilde av meg under en stor rot på et tre som har falt ned oppe i skogen der vi gikk. Må ha det litt gøy med fotoapparatet også. Hehe.

Jeg og rota

Som sagt en topp dag å gå på tur i.. kjempe fint vær og sol kan det være bedre. Og med koselig turfølge så ble dette en kjempe koselig tur.

Mange bilder her, men slik ble det bare.

Ha en flott kveld videre alle sammen og tusen takk for mange hyggelige tilbakemeldinger på bloggen min.

Klem fra Evelyn:)

Ps. noen av bildene er tatt med mobil og noen med vanlig fotoapparat.

12 kommentarer:

  1. For noen fine bilder fra turen på Lyngstadfjellet.
    Hadde tenkt meg en tur dit før jul, men det ble liksom aldri "tid".
    MEN i år skal det bli!!

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  2. For en fantastisk natur du beveger deg i!! flotte bilder:-)

    ha en fin kveld

    SvarSlett
  3. Så fine bilder av flott natur og to flotte og friske jenter!
    Godt å se at du har det så bra og ser så frisk og fornøyd ut,det fortjener vitkelig ei ståpå jente som deg Evelyn:)))
    Klem fra Jorid!!

    SvarSlett
  4. Sitter jo selv på Skarsøya, og Møre byr virkelig på høye fjell og flotte fjordlandskap. Du viser de flotteste bilder, du er virkelig flink til å nyte naturen!!
    Kos deg mot helg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. For et nydelig vær dere hadde på tur!! Skikkelig påskevær! ;) Kjenner jeg gleder meg til det blir varmere i lufta, i håp om at fotogleden og blogglysten kommer tilbake ;)
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  6. Hei Evelyn , takk for komentaren jeg fikk på bloggen : ) . Joda jeg er i rute med gangen som jeg må igjenom før oprasjon . Neste mnd skal jeg og svelge na slangen og det gleder jeg meg ikke til , får nesten panikk når jeg tenker på det . Men jeg må no igjennom det om jeg vil eller ikke . Sliter med og gå ned de 10 kiloene som jeg skal , prøver og være flink med maten også . Skulle vel ha vært mere på sykkelen kanskje . Ja sånn er det her no .
    Ha en fortreffelig dag , klem . Ps. Bildene er så flotte som vanlig : ).

    SvarSlett
  7. Så fine bilder. Jeg blir imponert når folk er så flinke til å ta fine bilder. Selv er jeg så sløv med fotoapparatet at det halve kunne vært nok, men nyttårsforsettet mitt et jo å bli flinkere... Har fortsatt ti måneder på meg til å skjerpe meg.

    Det ser virkelig ut som du koser deg når du er på tur. Ser rett så trivelig ut.

    Kos deg med finværet, og snart er det jo vår og sommer også. Håper på mange fine bilder utover :)

    SvarSlett
  8. Hvor er den stien opp på Lyngstadfjellet? Hvor starter ddu å gå?

    SvarSlett
  9. Flotte bilder, og for en fantastisk utsikt det er derfra - nydelig:)
    Og et utrolig stilig bilde av deg inne i rota, slike blider liker jeg;-)

    Vi bruker å gå tur på Høgenakken her i Ålesund. Men siste kneika er så bratt og steinete og det blir veldig glatt når det er vått. Så nå gleder vi oss til det blir tørt slik at vi kan ta turen opp igjen:)

    Ha en fin fredags kveld og en god helg Evelyn, klem fra meg:)

    SvarSlett
  10. Ser ut som en herlig tur, med en god venninne i vakre omgivelser!
    Takk for at du tok oss "med";)

    Helgeklem fra meg;)

    SvarSlett
  11. Å, for en herlig tur dere har hatt!! Ikke noe er som utsikten på toppene her omkring. Skulle gjerne vært på toppen der selv, men må nok vente til høsten tenker jeg;)

    Ønsker deg en super helg videre!
    Klem fra Veronika

    SvarSlett
  12. Så herlig med kor,artig er det også...
    Var med i kor før jeg flyttet,men det fenger kke helt damekoret her i bygda...Får begynne å se meg rundt i nabobygdene,kanskje dt er noen som frister mere der.
    Merker at stemmen"ruster" når man ikke synger..

    Ha en flott helg i flott natur...

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg, de e kjempe koselig. Klem :)