onsdag 26. mai 2010

EN FIN TUR OPPI HÆLDALEN ..

Tenkte jeg skulle dele med dere bilder fra en tur jeg hadde på en plass som heter Hældalen like ved her jeg bor.. gikk turen på fredag i forrige uke, været var flott den dagen så det var herlig å være ute å gå tur i skogen.

Hældalen nr 1

Har fra stien oppover dit jeg skulle.. flott å gå oppover og gjennom denne skogen, grønt og fint begynte det å bli. Så godt å gå der å høre på fuggel sangen og bare nyte naturen og la tankene fly. Kjenne på den herlige duften av vår/ sommer og bare nyte.

Hældalen nr 4

Hældalen nr 5

Da jeg kom opp måtte jeg krysse ei elv for å komme meg over til det ene vannet fra det ene vannet til den andre... lure litt på hvordan jeg skulle gjøre det.. var ikke råd å leke balansekunstner og hoppe fra sten til sten heller.. så da ble løsningen ...

Hældalen nr 2

Nemlig å sette fra seg joggeskoene og ta av seg strømpene og rett og slett....

Hældalen nr 3

Akkurat jeg måtte vasse over. Hehe og vannet var ikke kaldt.. det gikk bra og jeg fikk årets første smak på sommer. Da jeg kom til den andre elva så ga jeg rett og slett opp, da fikk post være post og jeg snudde og gikk tilbake samme vei som jeg kom. I den andre elva var de så mye vann at jeg fant ut at jeg skulle vente med å krysse den til senere i sommer. Er jo snøsmelting i fjellet enda og da mye vann i elva også.

Målet var jo å finne en post inne ved Hældalsvannet, men den finner jeg sikkert igjen senere i sommer. Nå gikk jeg bare til de to første vanna før jeg snudde.. så får jeg heller finne igjen den posten og det riktige vannet om noen uker.

Hældalen nr 7

Kjempe fin natur der oppe da, så jeg haddde en flott tur.

Photobucket
Hældalen nr 8

Til slutt et bilde fra da jeg gikk nedover igjen... Kjempe fin utsikt og fin natur.

Hældalen nr 9

Håper dere har klart å henge med på denne turen. Jeg nyter dagene mye ute i skog og mark, foto apparatet er med og det blir tatt en del bilder, noen av disse dele jeg altså med dere.

Nå er det en ny dag, været ser ut som om det blir bra i dag, og jeg er klar for en liten tur i dag også. Ellers så må jeg vell prøve å få slått plena før det blir regn igjen.

Ha en flott onsdag alle sammen og tusen takk for mange koselige tibakemeldinger på min blogg. Setter stor pris på dere alle sammen.

Klem fra Evelyn

9 kommentarer:

  1. For en deilig tur du hadde! Det er noe av det beste som finnes, det å være ute i skog og mark! Og så fin natur du har rundt deg på alle kanter, da - et eldorado, og så masse fine bilder du viser fra turen. Synes det ser iskaldt ut å vasse i elva, jeg - men får tro på deg når du sier det ikke var det..:) Flink er du til å komme deg ut, og jeg er sikker på at humøret stiger i takt med antall timer utendørs? Ha ei fin uke videre - klem til deg**

    SvarSlett
  2. Hei på deg. Så koselig at du fant meg. Takk for hyggelig kommentar og velkommen som følger. Legger meg til deg også. Er kjempeglad i naturbilder, da jeg ikke selv kan komme meg ut i naturen så mye som jeg hadde ønsket.Da er det fint å kunne bruke andre sine turer til kos....
    Ha en suuuuper dag. Klem :O)

    SvarSlett
  3. nydelige natur rundt deg og så variert. Heldig er du som har det sånn rundt deg, enda jeg skal ikke klage, men jeg savner mer variert natur rundt meg:-)
    ha en fin dag

    SvarSlett
  4. Hihi..jeg klarte å henge med! Sikkert lureste måten du kom over elven på:) Men det så kaldt ut...
    Flott tur!

    SvarSlett
  5. hei.
    første gang hos deg,
    ser du har vært hos mange av de jeg besøker,så nå måtte jeg titte innom deg,
    å så nydelig en tur du hadde,herlige bilder,
    skal bli spennende å følge deg vidre,ble din følger.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Hei på deg Evelyn!
    Alltid gøy å "være med deg" på tur. Utrolig natur.Jeg er så heldig at jeg har lysløypa rett på utsiden døra men jeg kunne nok brukt den oftere. Jeg er så himla sliten jeg etter 9-10 timer på jobb, hvor jeg har stått på bena det meste av tiden. Så jeg ruller inn i sofaen og setter på tv, huff det er er ikke bra. Så deilig ut å stikke beina i vann, tenk nå er det snart sommer. Beste tiden på året synes jeg. KOs deg vidre i uka. Klem fra meg.

    SvarSlett
  7. Så flott tur du har hatt da!! Har lenge skulle gått den der turen selv, men det har ikke blitt, mulig jeg må gjøre det nå:) Godt å komme seg ut og nyte det flotte været og den flotte naturen. Ønsker deg en flott helg:)

    SvarSlett
  8. For noen flotte bilder du tar og så fikk du blauta tærne også. herlig.Skal si du er et turmenneske.
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg, de e kjempe koselig. Klem :)