torsdag 12. januar 2012

STIKK UT TURER DEL 6

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Da skal jeg vise dere tre bilde fra en tur jeg og min tante hadde i Krstiansund kommune, det var på Freikollen, den er 629 moh. Det ligger på Frei og er en fin topp å gå opp på. Når du kommer opp ser du utover hele Krstiansund og havet. Kjempe fin tur det også. Noe bratt da vi gikk opp alpinbakken, finnes mange veier opp til denne toppen. Neste gang skal vi prøve å gå opp en annen vei som ikke er fullt så bratt.

Photobucket

Dette er fjellet Melen og ligger her i Eide kommune, dette fjellet ser dere også i bakgrunnen på bildene i fra Visnesfjellet. Melen er 768 moh og er også en kjempe fin tur å gå på, der oppe har jeg vært flere ganger og har vist bilder fra dette fjellet i tidligere innlegg. Fantastisk fin utsikt også når en kommer opp der.

Photobucket

Vi gikk opp i fra Godalen, er lagt fint til rette for å gå opp den veien med bro over elva og vei et godt stykke oppover ( over den bløte myra ). Kjempe fint område med Godalsvannet i forkant av fjellet.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Når vi først var der oppe så gikk vi ned igjen til Mel vannet og Melvssbru.. Melvsbru er ei Steinhytte som ligg like ved vannet og er åpen for at folk kan overnatte inni eller bare varme seg eller lage mat og kose seg.

Dette er også en kjempe fin tur som gir flott utsikt og det er også et flott turterreng.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg, de e kjempe koselig. Klem :)