mandag 10. mai 2010

DETTE ER IKKE LIKE ENKELT HELE TIDEN...

I dag er det 3 månder siden jeg ble opperert og 3 og en halv måned siden jeg begynte på denne prosessen. Jeg er blitt 30 kg lettere og er storfornøyd med det, som dere ser av bildene av meg i et annet innlegg lengre ned her så vises det veldig godt på meg da og jeg føler de også veldig godt.

Men de siste dagene har jeg hatt store problemer med maten. Har strevd litt tidligere også, men nå har det toppa seg litt. Jeg får ikke ned så mye mat.. og de er mye jeg ikke kan spise... jeg blir kvalm, og trøtt og uopplagt. Blir alt for lite mat i løpet av en dag, trøsta oppi dette er at jeg kan drikke og får til å drikke... vann og saft går ned på høykant i mellom de tidene jeg prøver å få i meg noe mat.

Samtidig så sitter de en redsel i meg om å spise for mye, innerst inne så hvet jeg at de ikke går ant, men den er der likevell.. og de hjelper nå heller ikke på det å klare å få ned maten. Prøver å gjøre det hyggelig i rundt måltidet, men de hjelper lite. Maten bare vokser i munnen på meg.

I og med at jeg ikke får i meg nok mat får jeg nå heller ikke i meg nok proteiner som jeg skal ha.. og lite vitaminer blir det også... men jeg tar nå vitamintabletter så de hjelper nå litt da.

Men jeg jobber med saken og håper at jeg etterhvert skal klare å komme meg tilbake til de gode sporet jeg var i...for slik jeg har det nå går det ikke ant å ha det.. blir litt for slitsomt dette.

Jeg er nå som sagt veldig fornøyd så langt, og føler meg i bra form, men dette at jeg ikke får i meg nok mat eller mye mat gjør nå slik at dagene blir tunge.. får håpe det snur snart...

Avsluter med noen ord som jeg har funnet i en gammel grete rode bok som jeg har... og som jeg også skrev på min blogg da jeg holdt på å blogge inne på Grete rode sin vektklubb.


VÆR DIN EGEN INNSPIRATOR.

* I DET DU VÅKNER, SMIL TIL DEG SELV - DAGEN ER DIN.

* SE DEG SELV I SPEILET. TREKK PUSTEN DYPT Å SI : JEG ER UNIK,
LIVET ER UNIKT !

* SE PÅ DEG SELV OG GI DEG SELV MINST TRE KOMPLIMANGER FOR DITT
EGET YTRE. SNAKK POSITIVT TIL DEG SELV. ( DU KAN GI ANDRE
KOMPLIMANGER SÅ HVORFOR IKKE GI DEG SELV DET OGSÅ )

* VÆR BEVISST KROPPSHOLDNINGEN DIN - OG GENERELL HOLDNING. DEN
HOLDNINGEN DU HAR TIL DEG SELV VIL ANDRE STRAKS INNTA. BEVEG
DEG MED GOD SELVFØLELSE - LAT SOM OM DU HAR EN MEDALJE DU ER
STOLT OVER PÅ BRYSTET. ( DET HAR DU ÆRLIG FORTJENT )

* SMIL DET ER SMITSOMT - VELDIG SMITSOMT !!

* IKKE VÆR REDD FOR ØYEKONTAKT ! DET VISER STOLTHET OG
TRYGGHET.

* GI ET FAST HÅNDTRYKK SOM SIER HER ER JEG !!

Ha ei fin uke alle sammen.. Setter pris på dere alle som er innom meg .

Legger ved et bilde av pusen vår ... har blitt hans faste plass dette.. oppå baderomsinnredningen.

Klem fra Evelyn

Photobucket

13 kommentarer:

  1. Vi får håpe at det er en overgang, før kroppen blir vant til det inngrepet som er gjort. Det tar sikkert sin tid, kroppen er opprinnelig ikke ment for slike. La den få litt tid, enkelt for meg å si, som er så tynn at jeg må gå inn et par ganger før folk ser at jeg har kommet på besøk. :)

    Så mange gode råd kan jeg ikke gi, men lær litt av katta, slapp av og ikke fokuser så mye på det negative, greier du det, tror jeg det hjelper. :) Ei herlig avslappet katte som har funnet seg en god, varm og fredelig plass, ser det ut for. Den som kunne ha vært like avslappet, koblet ut hverdagens slit i mellom. :)

    Jeg ønsker deg fortsatt lykke til med slitet mot ei lettere tid for deg, på alle måter!Snarest mulig!

    SvarSlett
  2. Uff da, dette er nok ikke noe godt! Men det er helt sikkert bare en overgang,.... Tre måneder er jo veldig kort tid...etter en stor operasjon... Jeg er sikker på at du kommer inn på sporet igjen, der dagene gikk lettere....Du er veldig flink syns jeg! Prøv bare å få i deg vitaminene, - for vitaminmangel kan gjøre deg enda mere trøtt og slapp...
    Tusen takk for kommentarene du gir meg! God bedring!

    SvarSlett
  3. Gratulerer kjempemye med de første 30 kg! vær stolt av deg selv, og du har all grunn til å være fornøyd.

    kjipt at du sliter med maten, det tar nok tid å jobbe med det mentale, for det ordner jo ikke operasjonen opp i. virker som om du ellers har det bra, og jeg ønsker deg masse lykke til videre. tror det er en god ide å lage en fin ramme rundt måltidet og pynte maten litt så det blir fristende. stor klem

    SvarSlett
  4. Du kommer deg nok tilbake igjen , du må bare klare å spise det du skal. Min svigerdatter ,
    den ene av de som har operert seg, sliter med det samme. Hun er gått alt for hurtig ned i vekt.
    Nå tvinger hun seg til å følge opp måltidene .
    Mulig det hjelper litt å ikke drikke så mye.
    Vann og saft gir jo og metthetsfølelse.
    Håper det snart retter seg så du klarer de 1200 kaloriene du skal ha .
    Klem

    SvarSlett
  5. Får håpe det går bedre etter hvert.det må jo være litt trasig å ha det slik.#0 kilo-Det må kjennes når du beveger deg.Ser det iallefall på bildene under her.Du er mye slankere. Fin blir du.
    Klem

    SvarSlett
  6. Heisann,hyggelig å få kommentar fra ei som sikkert ikke bor så langt unna meg :) Du er ei tøff ei du,som går igjennom et så stort inngrep,så jeg håper det går lettere etter hvert,dag for dag !Jeg skal følge med deg og heie deg fram :)
    Ønsker deg en flott torsdag !

    SvarSlett
  7. Du store verden, 30 kilo på 3 mnd og 3 uker???? Er ikke det veldig veldig mye?

    Det er fantastisk resultat altså, og jeg kan bare drømme om noe tilsvarende når det blir min tur.

    Bildene viser at det er en ufattelig stor forskjell. Flott var du før, og enda flottere nå!!!

    SvarSlett
  8. Det kommer nok nedturer innimellom, men kanskje det hjelper å blogge om det? Å 'skrive av seg' frustrasjonen og de negative tankene? Tenk å ha gått ned 30 kg., det må jo bare være helt fantastisk - du ser ordentlig flott ut på bildet i ditt forrige innlegg. Stå på videre - og takk som deler med oss. Klemmer til deg**

    SvarSlett
  9. Hei! Dette er forste gang jeg har sett bloggen din og ma si at jeg er mektig imponert av deg. Utrolig hva du har fatt til! 30 kg... Sta pa videre. For og etter bildene taler for seg selv! Dette klarer du!

    Lykke til!

    SvarSlett
  10. Huffda høres ikke gøy ut å være i så dårlig form får håpe det snart går over. Det er vel sånne ting som du forteller nå som holder meg tilbake fra å gjøre det samme som deg. Vet jeg burde for helsa skyld, jeg er altfor tung. Og altfor glad i å lage mat og ikke minst spise den. Ønsker deg en super helg!

    SvarSlett
  11. Hei.
    Dette klarer du ! Eg er imponert over stå-på-viljen din. Kanskje lurt å ikkje fokusere så mye på at du ikkje klarer å ete det du skal (lettere sagt enn gjort da !). Det har jo skjedd mye med kroppen din på kort tid, og flink har du vert og kjempeflott.
    I går kom vi heim fra Nice etter ei deilig og avslappande uke (og 2 kilo tyngre !! vel!)
    Ønsker deg ein fin 17.mai.
    Klem fra meg !

    SvarSlett
  12. Hei hei Evelyn. skal si oss det at her går det nedover ja, du er jo superflink. Kjedelig at du må slite sånn med maten da, men det er sikkert bare midlertidig. Vet det ikke er noen løsning, men om du sliter med å få i deg nok proteiner, så ville det kanskje hjulpet for en periode å ta en proteinshake i løpet av dagen?? Da vil du jo få i deg litt ekstra av annet også. Selvsagt er jo fast føde det beste, men....
    Hadde nå bare grillsesongen kunne kommet for fullt, så hadde det nå blitt litt "ny" mat. grillmat er jo fristende mat.
    Lykke til videre nå utover sommeren.

    SvarSlett
  13. Hei Evelyn.

    Fant slankebloggen din på GR forum og så adr din til denne bloggen. Hadde vært koselig å kunne få "prate" med deg via mail.
    Om du vil så er adr min : bente.kristin@ims-hollund.net

    Håper å høre fra deg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg, de e kjempe koselig. Klem :)