tirsdag 28. februar 2012

VINTERTUR TIL BJERJE OG VISNESFJELLET

Photobucket

Selv om det er vinter så har jeg likevell drevet og gått tur, ikke så lange fjellturer med Bjerje og Visnesfjellet like ved her jeg bor har blitt besøkt flere ganger.. enten alene eller sammen med min venninne Siri.. kjekt å gå sammen med noen også.

Hvem skulle trodd for 2 år siden at jeg ville finne meg selv på vei opp til ett eller annet fjell på vinterstid at jeg frivillig skulle si at jeg ville ut på tur på fjellet på vinter.. det hadde jeg aldri trodd.. men nå går jeg ofte på tur selv om det er snø i skogen eller fjellet. Kjekt e det:):)

Det første bildet viser Visnesfjellet sett i fra parkeringplassen , bildet tok jeg da vi var på vei ned igjen om bruddet. Visnesfjellet ligg 530 moh. Vi gikk i fra Bjerje og opp om kalkbruddet til Visnesfjellet og ned igjenn om veien gjenom kalkbruddet.

I dette innlegget blir det mange bilder. Kan vell kalle det et lite bilderas...

Photobucket

Jeg og min gode turvenninne Siri oppe på Bjerje 256 moh. Er kjekt å ha noen å gå sammen med og prate og ha det litt gøy når en går oppigjennom skogen for å komme opp på denne plassen. Bildene under viser meg og Siri som står og beundrer utsikten fra Bjerje. Melen, Sjurvarden og Stemshesten i bakgrunn.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Siri på vei opp til Visnesfjellet, da gikk vi om kalkbruddet. Her på vei opp skråningen for å komme opp i bruddet. Langt der borte kan vi se mot blandt annet Krifast . Samme bildet av meg under her.

Photobucket

Photobucket

Jeg og Siri ved skiltet opp til Visnesfjellet.. Utsikt mot blandt annet Averøya bak.

Photobucket

Photobucket

Fra veien opp på Visnesfjellet, her var det litt dyp snø. Vi skulle prøve å gå i sporene til noen som hadde gått med truger før oss.. men hehe det var enklere sagt en gjort..

Photobucket

Balansen var ikke det beste og enkelte plasser datt vi igjennom og gikk til knærne i snø.. hehe like greit å legge seg ned

Photobucket

Eller kansje det var kunne være like greit å krabbe oppover

Photobucket

Eller prøve å gå elva oppover da slipper man i alle fall å gå i dyp snø selv om det betyr å gå i vann..

Photobucket

Jeg hadde også problem med å holde meg på beina.. ikke like enkelt når snøen var dyp og du sakk igjennom enkelte plasser..

Knall og fall

Men vi kom opp...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Fantastisk fint når vi endelig kom opp også denne gangen, fin utsikt mot Atlanterhavsveien og mot Melen og Sjurvarden. Noen mørke skyer var det nå å se, men det var fint mens vi var der.

Photobucket

Dette bildet viser de flotte skyene og lyset som man kunne se. Mørke skyer var det men været holdt seg bra mens vi var der oppe.

Photobucket

Turen holdt til 20 i stil.. hehe..

Tusen takk for en flott vintertur Siri.. Gleder meg til mange turer sammen med deg fremover våren og sommeren.

Photobucket

Ha en fin uke videre alle sammen og tusen takk for mange fine kommentarer på mine innlegg om pappa.

Klem fra meg til dere alle :)

5 kommentarer:

  1. Tørker tårene etter å ha lest innlegg om din far lenger ned i bloggen din. Godt å få sette ord på det, og veldig glad på dine vegne for at du fikk være hos han de siste mnd. Det kommer du ikke til å angre på. Føler med deg i sorgen og vet litt om akkurat dette. Mistet selv min far da han var 64 år. Altfor tidlig... Varm klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Elisabeth.. nå begynner jeg å komme tilbake litt til normalen her.. men det er forstatt mye å ordne opp i.. men livet må gå videre ... dette vet vell du mye om. Ha ei fin uke videre :) Klem

      Slett
  2. Herlig Evelyn, og jeg må nesten si takk for turen. For det føltes ut som jeg var ute og gikk sammen med dere:)
    Det så ut som en fantastisk fin tur, selv om det området der dere trakka gjennom virket litt vanskelig å forsere;-)
    Å ha en turkamerat hjelper alltid, både på hummøret og motivasjonen, men enkelte ganger føler jeg for å gå helt alene.
    Er noe befriende med den totale stillheten da:)

    God kveld til deg,
    håper du får en fin onsdag og ei fortsatt god uke.
    Klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  3. Ser ut som dere koser dere skikkelig på tur.
    Ja det er jo flott visst en kan kose seg når en går på tur.
    Jeg gjør jo ikke det. Men skulle gjerne gjort det.
    Men p.g.a. pustenproblemene mine blir det et slit uansett.
    Ønsker deg ei fortsatt herlig uke :)

    SvarSlett
  4. Så flinke dere er! Så godt med en god turkamerat - det gjør det hele litt morsommere :) Klemmer fra Elin

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg, de e kjempe koselig. Klem :)